Bovbjerg profilet

Geolog/geograf - geofaglig medarbejder til UNESCO Global Geopark Vestjylland

2.8.2023
Foto: Chilbal Film

En mere attraktiv arbejdsplads får du næppe.  Storslået istidslandskab over og under havet i Danmarks største geopark med en unik variation i landskaberne. Her får du et job, der giver muligheder for at arbejde i projekter både helt lokalt, nationalt og internationalt i UNESCO-sammenhæng.

Du er faglig kompetent og er på hjemmebane i geologi, der er kernen i geoparken. Du kan formidle dit fag på tryk, digitalt og ude i felten fra en arbejdsplads med fokus på udvikling, faglighed og formidling.

Andre nøgleord for dit arbejde er forskning, analyser, undervisning, geoturisme, aktivt udeliv og geofood. Opgaverne løser du på egen hånd eller i samarbejde med os, dine kolleger, eller i samarbejde med kollegaer i kommunernes forvaltninger, eksterne samarbejdspartnere og frivillige foreninger. Der bliver nok at se til.

Specifikt skal du:

Være geoparkens geofaglige stemme udadtil.

• Bidrage til forskningsprojekter i samarbejde med geoparkens Rådgivende Videnskabelige Komité.
  • Skabe innovativ oplevelsesbaseret formidling fra det mindste skilt til store udstillinger.
  • Finde på engagerende aktiviteter og projekter, som bidrager til geoparkens mission om bæredygtighed.
  • Stå for indhold, form og afvikling af arrangementer og undervisning for forskellige målgrupper.
  • Opdatere og videreudvikle geoparkens mange kortformater.

Være tovholder for Den Rådgivende Videnskabelige Komité.

Faglige kvalifikationer

• Du har som minimum en kandidatgrad i geologi, geografi eller geoscience – gerne med viden om udviklingen af det danske landskab.
  • Du har erfaring med projektkoordinering/ledelse.
  • Du har gode IT-kompetencer og et solidt kendskab til GIS.
  • Du taler og skriver dansk og engelsk på højt niveau, eventuelt kendskab til tysk.
  • Du har erfaring med fondsansøgninger og projektøkonomistyring.
  • Du har kørekort og egen bil. Der udbetales kørepenge til tjenestekørsel.

Geopark Vestjylland giver dig gode muligheder for at videreuddanne dig og en stor berøringsflade både lokalt, nationalt og internationalt med interesseorganisationer, Naturstyrelsen, andre geoparker, naturparker og UNESCO-designationer.

Geopark Vestjylland er godkendt som UNESCO Global Geopark og skal re-certificeres i juni 2024. Parken rummer enestående geologi, natur og kulturhistorie knyttet til istidslandskabet og skaber de bedst tænkelige rammer for lokalt forankret bæredygtig udvikling på tværs af hele området.

Geoparken omfatter hele arealet af Holstebro, Lemvig og Struer kommuner, en stor del af den vestlige Limfjord samt dele af Nordsøen ud til Jyske Rev – et samlet areal på 4.759 km2. Geopark Vestjylland er en af de største af de for tiden 183 UNESCO Globale Geoparker på verdensplan.

Kontaktoplysninger og information

Du kontakter geoparkens leder Karen-Louise Smidth på mobil + 45 3066 1112, hvis du vil vide mere.

Læs mere om geoparken på www.geoparkvestjylland.dk

Ansættelsesvilkår

Fast stilling på 37 timer ugentlig.

Tiltrædelse 1. oktober 2023

Der kan forventes en del arbejde på forskudte tidspunkter.

Løn efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation.

Ansættelsessted - Sekretariatet

Sekretariatet for geoparken arbejder målrettet med udvikling af innovative friluftsaktiviteter, faciliteter og formidling af natur og kultur. Du får også arbejdsdage på geoparkcentret i Thyborøn og naturparkcentrene i Thorsminde og i Bøvlingbjerg. Du må regne med rejseaktiviteter både nationalt og internationalt. Sekretariatet flytter 1. oktober til et nyt hoved-geoparkcenter på Skærum Mølle i Vemb.

Ansøgning

Din ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via Lemvig Kommunes rekrutteringssystem på www.lemvig.dk senest den 20. august 2023 Ansættelsessamtaler forventes at finde sted onsdag den 23. august.

:

Nyttige links