store gåsedag for børn og voksne

Kom til Store Gåsedag - for børn og voksne

23.3.2023
Forfatter: Rebecca Nordbo
Foto: ukendt

Kom med til Store Gåsedag d. 15. april ved Naturparkcentret i Bøvlingbjerg. Hele dagen er der sjove aktiviteter for børn og voksne. Det er gratis at deltage.

Kom med på guidet gåse-tur i området (i egen bil), hør eventyrlige fortællinger ved historiefortæller Ingrid Hvass, og bliv opdateret på den nyeste gåseforskning af gåseforsker Jesper Madsen. Vær med til "Gæslingeløb" med 10 poster, byg selv en gåserede, prøv gåse-quiz, bålhygge og meget mere!

Store Gåsedag finder sted ved Naturparkcentret i Bøvlingbjerg, på Fårevej 143, og gåse-shelterne ved Gåsereden.

Program:
7.00-11.00 Guidet tur: ”Thorsmindetangens trækfugle” med ornitolog Agner Svenstrup, i samarbejde med DOF Vestjylland. Mødested: Nørre Fjandvej Havn overfor Fjandø.

10.30-11.15 Eventyrlige fortællinger og sange ved historiefortæller Ingrid Hvass, for børn og voksne på Bøvlingbjerg
Naturparkcenter.

11.30-12.15 ”Gæssene ved Nissum Fjord”, oplæg ved gåseforsker Jesper Madsen på Bøvlingbjerg Naturparkcenter.

13.00-15.00 Guidet gåsetur rundt om Nissum Fjord i egne biler, ved ornitolog Agner Svenstrup.
Mødested: Bøvlingbjerg Naturparkcenter.

13.30-14.15 Eventyrlige fortællinger og sange ved historiefortæller Ingrid Hvass, for børn og voksne på Bøvlingbjerg
Naturparkcenter.

14.30-15.15 ”Gæssene ved Nissum Fjord”, oplæg ved gåseforsker Jesper Madsen på Bøvlingbjerg Naturparkcenter.

16.00-16.30 Kåring af vinder af Naturparkens ”Gåse-fotokonkurrence 2023”.

Hele dagen (kl. 10-17) summer Naturparkcentret af gåse-aktiviteter for børn og voksne: ”Gæslingeløb” med 10 poster, Gåse-tegne-bord, Gåse-quiz, lav en rede med gåse-æg, Gåse-vendespil, udstilling af billeder fra Gåse-fotokonkurrence og bål med varm kakao og kaffe.